Friday, May 15, 2009

kejadian yang menyebabkanku insaf seketika...

Waktu dan Tempat kejadian: Jumaat. 3 pagi. Parking convo.

Wahh..apa la anak dara wat pagi2 buto tue di pakeng convo sorg2 kan..hehe.. nie smua angkara tiada parkeng la..dr aku pusing poket D tak de parkeng..baek parkeng jek kat parkeng convo tue..huhu

Kejadian bermula bile baru balek makan dgn izzy..tapi da antar izzy kat v4.. so da lmbat..pakeng jek kat pakeng convo tue...dan aku cuak jalan sorg2 nk balek v3..hehe..ye la..mest la cuak gak tp wat2 berani jek..hehe... Dan.... dlm kecuakkan tue.. ttbe.. ade sesuatu jatoh dr pegangan tanganku.. dan bile tgk kat atas tar jalan tue.. baru ku tahu yg jatoh tue ialah henfon... aaaaaaaa.. tidakkk.... berderaii.. abes nmpak litar2 dalam henset smua...

Ini bukan la kjadian pertama..sbb ari tue henfon nie da pernah jatoh tangga juge..berderai gak.. mahal juga cost rawatan bliaw... npe la henfon nie suka jatoh2 kan....huhuk... dan kmbali ke tempat kjadian..aku xtaw nk wat pe lepas tgk henfon yang berderai tue.. ttbe hatiku berdetik utk ke bilik izzy semula.. ye la.. taw pnut mest da tdo.. dan sesampainye dibilek izzy.. ktorg try sambung2 henfon tue.. yes.. da leyh smbung tp.. skrin henfon maseh gelap..tp leyh cal2..haha.. krenye henfon maseh berfunction cuma xleyh nmpak skrin jek.. n paleng hilang nikmat ialah utk bersms2..huhuk..

Dan ketika ini.. sudah terbayang duet dan mamat cina yang akan meragut duetku.... sgt sdeyh ketika ini.. T_T.. hati kecil da berdetik utk pulang saje ke bilek... akan tetapi ttbe anis bgun dr tempat duduknye dan datang try mnjadi seorg mekanik henfon...dan berusaha untuk merepair henfon ku... dan!!!..... ttbe aku ternmpak skrin ku menyala kembali.... alangkah gembiranya hati ini... wewiitt... maka hilanglah bayangan mamat cina yg akan meragut duetku.. hehe

Lesson Learnt:Bukankah DIA yg memberi nikmat dan boleh menarik balik nikmat itu bila-bila sahaja dan juga boleh mengembalikan nikmat itu kembali...

Begitu juga dengan kehidupan.. kejayaan dan kegagalan seseorang adalah di tangan-NYA... dan kita masih mampu untuk mengubah naseb kita sendiri jika mempunyai usaha yang bersungguh-sungguh....
Berusaha untuk next paper!! ayohhh..!


ALHAMDULILLAH...

p/s: special thanx untuk anis, izzy dan juge nik....
dan SAYA SAYANG HENFON SAYA :D






nie adalah henfon yang pernah menempuh susah senang bersamaku...
1) si merah..maseh bersamaku.. tp sgt lemah..
2) si nokia..sudah menempuh ajal sbb mandi laut time eagle in you dlu....
3) si samsung..maseh bersamaku...
4) si hitam... telah diculik ketika java camp...
5) dan... si sony... bru baek dr pengsan smlm.. setialah bersamaku..... :D

17 comments:

Bijen M. said...

kesimpulannya mmg budak utp kaya..
aku blk dari mamak smlm jenuh cari paking tapi penuh..
xde ruang sedikit pon utk aku menyelit di paking haram untuk di saman..
dan aku tepaksa paking kat paking poket c tuh dan berjalan balik sorg2 menempuh hutan belukar..

aDiAnA zAmRiZaL said...

jap..tgh mncarik kaetan dgn budak utp kaya?? adkah kerana kereta..ha ha...
mmg p0n..klu aku pusing poket d tue.. kne lalu poket c yg berhantu tue.. eyh.. ko xtakot ke..? haha...

May Hashim said...

byk jugaks emp0n kamoo yeh~
anta jeh ke "wad" emp0n yg akhir tuh~~ =P

bali hambali said...

kahkah

dak UTP mmg kaya

bapak aku datang UTP cakap
"besar2 gak keta lecturer utp ni kan"

hahaha

Unknown said...

naseb baek ade orang reti repair. nnti hset aku rosak aku carik die. hahaha

aDiAnA zAmRiZaL said...

may: "wad" mnekah yg anda mksdkan?? huhu

bali: tue la...kalah lecturer k0t..laen kali bwak kete comel2 jek ckop la kan.. :P

dehaq: yep2..haha.. kalu henfon spe2 rosak..sile la carik mekanik enfon yg berjaya itu.. :D

May Hashim said...

wad == kedai baiki hp.. xp0n buang jelah~~ haha

OCEAN ROVERS said...

cina melayu sama ja,
due-due peragut wang
Lihatlah disekeliling anda

haha
p/s: jgn tuduh cina sebarangan tau, buruk pdhnya

aDiAnA zAmRiZaL said...

million dollar guy: eh2..jgn salah anggap..saya da pnh hantar kat satu kedai nie..pemiliknye seorg lelaki berbgsa cina dan sewaktu kejadian itu berlaku saya tergmbar kembali wajah bliaw..huhuk...

aDiAnA zAmRiZaL said...

btw..nazree ke..aishh..tersaya awk lak kn..btw..tiada unsur resist yer..huh~

MaMaikah? said...

parking kt poket c di mlm hari?? uuuuuuuuuuu...

OCEAN ROVERS said...

Kamilah pemburu masa

aDiAnA zAmRiZaL said...

wani: tue la..takot kann..ade antu kn.. huhu :P

nazree: apa kaetan dgn pmburu masa nieyh... T_T

anis88 said...

weh..jgan crik aku bknnya reti pon baiki...naseb jer tuh...dyla neh~adess

aDiAnA zAmRiZaL said...

ecece anis..malu2 lakss :D

Anonymous said...

anis ke? mungken bole diragui kesetiaan telefon itu...hurm~

weh. jom naek beskal after intern? haha. mari penohkan paking dengan basikal! yes!

aDiAnA zAmRiZaL said...

haha...nice suggestion! after internn?? next 8 month ea?haha..oryte2..nant ingatkan balek ea..lama tue..huhuk