Wednesday, August 5, 2009

ada apa dengan 1 Ogos??

bermula dengan perjalanan dari stesen putra taman melati...

baru sedar ari nie da bukan julai sbb tag bulanan saya direjek..

maka..

teringat la besday pino..woot woot..^_^...ble tnye pino org keberapa wish..die ckp..da xterkira da..sdeyh2..hahak~~

kemudian..meneruskan perjalanan ke terminal gombak dan menunggu cuzin dr uia..

sungg0h pelik ari nie..sementara tggu tue...rasa cm nk call smua org..dan telah cal org2 yg xsepatotyer jugak..haha

den cuzin sampai..so kami p0n meneruskan perjalanan ke stesen masjed jamek...

dan pabila tiba distesen masjed jamek..

aku amat pelik..laluan ke star lrt ditotop.. kami diarahkan ke pintu belakang stesen lrt dan kemudian dihalau keluar plak...gle ahh..bapak ganas kn..

lepas jek halaw smua2 org..die totp stesen tue..pintu2 kunci..time nie cam xdpat tgkap lagi apa jadi...

ttbe dengar plak bunyi tembak2..T_T aiyokkk..aku ade kat negara mne plak nie..mimpi ke kan..
den..nampak orang lari2...ramai org lari kearah stesn...pastue ketuk2 pintu stesen tue... suruh org2 yang ade kat dalam tue bukak pintu..aku cam blur...den call la spe2 yang teringat...haha..sempat lagi kan nak call2...ye la..nak tnye apa jadi kat kl skrg nie..darurat ke..iskk~

time cal nie cam org biseng2...ade org tgh berarak2..polis jaga kiri kanan...orang lari2....tapi kan tgh on the f0n..so cam xperasan p0n ade tembakan gas...org laen smua da totp muka...time nie cam pelik..apasal totop2 muka plak nie.... taw la skrg tgh musem H1N1..takot berjengket ke kan...ye la tgh ramai2 org nie..T_T...haha... lampi betol kan...den ttbe baru rasa semacam.... jeng3.. mata rasa xleyh bukak..muka rasa pedih gle....
siyesss rasa cam da buta da time nie...naseb cuzin sempat totop muka td..so...die xkena sangat gas pemedih mata tue...so...die la guide jalan time nie..ye la tgh xnmpak pa pe lgsg...pedihh woo...

pastu dgr ade sore pkcek nie cakp..."nak...amek garam nie makan..n sapu kat mata.."iskk...
garam k0t..da la tgh pedihkan...leyh caya ke kan..tp sbb da saket sgt..da xpeduli da... makan jek garam tue..sapu kat mata...sapu kat muka...pastu ttbe da ok...

baru la taw..gas pemedih mata..ubatnye adalah garam ye kawan2...huhuk~~

ingat da abes la kan...ttbe orang yang berarak td wat pusengan kedua plak..so ade lagi semburan gas tue..tp kan da pndai..soo..totop muka ..lari masok bank kecik...time dalam bank kecik tue...sian tgk budak2 nanges...baby p0n ade...iskk...

time tue..ingat rumah jek...xsbar sgt nak sampai rumah....stesen star lrt masjed jamek ditotop..
so..kena carik tempat laen...berkat kesabaran...tour2 kl la kan plak ari tue...ktorg sampai kat stesen lrt plaza rakyat.....time nie da nmpak rumah daaaaa!!!!!!!!! xsbarrr nak sampai rumahhh!!! setelah hampir 3 jam mengharungi pengalaman yang xboleh dilupakann~~

sampai jek rumah teroz tido..penat woo..huhu....

SATU HARI YANG AKAN DIINGAT SAMPAI BILE..woot woot...

19 comments:

naqiah said...

uish~
bhy tol.
huhu~
ape nk jd la mesia nih.
dk senang2 xbley ke?

Potter said...

eh dyla ni betol2 berlaku kt ko ke?
nape tak pernah cite kat aku pun?
tekejot gile aku bce.
isk2.
bahaye kot.
naseb baek ko tak kena tangkap skali.
ramai kot diorg cekop..80++ xsilap aku.
naseb baek xde pape.

Potter said...

kejam gile!
korg da selamat kt dlm stesen lrt tu,
tp dia halau2 kluar lak.
pastu kunci.
pastu spray2 gas pemedih mate.
heeeee bengang2.
mule2 aku xkesah la dia nk spray kt org yg mogok.
tp kalo kwn aku yg innocent pn kne, aku mara ar.

Bony R. Bunchos said...

ceh potter.haha

danaini said...

oleh itu kena elak ye benda benda mcm ni. :)

sanishaqifah said...

80++ mende. 800++ kot.

tapikan dyla, ce ko bace The Sun hari ni, pasal salah sorang protestor tu adelah anak kepade tahanan ISA... hukhuk... sedeh doh. die tak hidup ngan ayah die since he was 9. and now, he's 16... imagine~

none of us can give the right judgement in living kan...=(

Potter said...

to shaqifah: biar betol dia cekop 800++? time ari sabtu tu? brpe byk trak diorg gune utk cekop 800++ tu? haha

Bijen M. said...

hahaha..
baru aku terbaca nih..
and kalo ko nak taw..
aku time tu kt area bank negara follow crowd dr masjid negara..
ngan abg fahmi..
kekeke..
baru ko taw azab kene gas pemedih mata, muka dan hidung..
kalo org kene resdung mmg patut hidu..
pastu main meriam air plak..
last sekali men aci ligan ngn polis..
mmg antara hidup dan mati jer aku time tuh..
fuhh..
seb bek xkene tgkap..
mmg nk tecabut kepala lutut aku..
dan kaki aku jugak tepijak paku karat bile aku melarikan diri ibarat pendatang haram nk kene cekup..
lps tu baru teringat nk gi hospital govmen nk cucuk lps aku masuk demo anti govmen..
kah3..

bukan aku polow sbb aku anti isa or ape2..
aku gi sbb nk men aci ligan duduk jer..
timakaseh..

Bijen M. said...

lg satu..
asal ko xfon aku?..
kah3..

aDiAnA zAmRiZaL said...

naqiah : tue ah pasal..dok diam2..maen tenet je ke kan..xleyh ke? huhu~

potter : yep incik potter..ianya kisah sebenar dan sgt memorable gle..haha..rugi la k0 xrasa..laen kali klu ade cmtue..tron pdang la ea..hahak~

bony : ceh potter gaks... haha

aDiAnA zAmRiZaL said...

danaini : yep2...laen kali aini roger siap2 ea..T_T ..haha

shaqifah : owhh.sye terlupa nk bace the sun tue..tertggal kat mne ntah..huhuk~

bijan : tue ah ko..taw plak g hospital kerajaan.. abes...ko citer x kat doktor tue...yg ko kena paku tue sbb lari dlm demo anti-kerajaan..aishh...btw.. ko kena x gas tue?? xaci gle klu x kena?? pastue ko makan x garam?? hahak~... btw..wat pe plak nk cal ko.. ko nk belnja aku ke?? xkn..T_T aihh~

Bijen M. said...

aku xgi jumpe doktor pon..
hahaha..
kene la..
mkn asap mkn air..
seb bek xmkn gari jer..
garam mmg tesedia sjk dr azali..
xpon nnti time ko betempiaran lari ade jer pakcik2 mkcik dok tepi jln sua garam..
tipon aku len kali nk join btaw aku..

sanishaqifah said...

@hafiz: KUALA LUMPUR: Police arrested 589 people, including 44 juveniles, yesterday at numerous locations in the city after thousands of people took to the streets calling for the repeal of the Internal Security Act...

so, ko salah, aku pon salah... haha. but kire ramai gak ah tuh...

tah la, aku pon tatau "mane satu" betol ato salah nih... tapi nomely demo best tau~ seperti yang diceritekan bijan... cam best. mencabar gile~

@bijan: kaki ko ok? hahak.

blog aku ke dyla nih?

sanishaqifah said...

jap...nak join btaw aku gak. aaahhhh...=D

p/s abes sekolah nanti ah beb.

Bijen M. said...

betul2..
tggu abes skola la..
tp bile abes skola still ade kontrak ngn petronas..
so tggu pencen..
kah3..
skrg pon bole cume kene fit ar..
xpon join jer crowd photographer..
sure xkene kaco..
siap leh amek gamba lubang idong fru lg..

Bijen M. said...

oh..
kaki aku xsure..
masuk paku karat tp sikit jer..
aku pon kempius nk gi ke x..
mls lak aku gi sepital sbb rmi org..
klinik sbb mahal..
aku kene petang tp bantai kaki aku dlm stokin smpai lewat mlm..
soknye bru aku cari dettol nk cuci..
redha jerla..

Bijen M. said...

btw selalunye demo kene tgkap siang release mlm..
tp kali ni xrelese2 lg..
seb bek xkene tgkap..
kalo x kene buang company kene buang utp..
kah3..

sanishaqifah said...

besela ISA... tayah release bertahun pon tape... =D

budak utp ade yang kene cekup?? =O

farish said...

tah dorg nie..
dok uma tido lg syok...