Wednesday, April 1, 2009

EArTh HoUr dan ......

Akhernye earth hour yang ku tunggu2 telah p0n berlalu 5 hari lepas... dan aku xmampu mengupdate dengan cepat kerana internet dibilekku yg gedik2...T_T... cuba bayangkan duduk dibilek tanpa boleyh membaca blog spe2 dan mengupdate blog sendri..ianya amat memebowsankan dan menyedehkan yer kawan2...

begitu juga dengan apa yang berlaku pada malam earth hour yang lpas... keinginan aku untuk melihat seluruh tempat yang aku pergi gelap tidak kesampaian....apabila tibanya aku di batu gajah pada jam 8.30 malm tepat dan keseluruhan kawasan itu sangat cerah........aaaaaaaaa... dimanakah kesedaran rakyat2 bumi batu gajah ini..iskkk..sungguh sadis sekali....

ini stesen ipoh tapi keadaan time aku sampai stesen batu gajah camnie la...terangg....

dan lepas kecewa2 tue..aku p0n pulang ke utp tercinta bersama pnut,nawar dan zeck...eyh..tak pulang terus....gi makan2 dulu jap kat kedai dekat2 esso, nama kedai tue zoularis..xtaw cmne ejaan die..sebab dia yer sign kedai tue tulesan bersambung...huhuk...

time makan2 nie....aku rasa sangat xsedap hati...xtaw mengapa....adakah sebab aku xsmpat jumpa bapa ku sebelom pulang..sbb patotyer dia suruh aku balek ahad..tp aku nak balek sabtu gak...tapi aku da dapat keizinan da..kenapa ea...dalam tak sedap2 ati tue...aku terpaksa drive gak sorang2 gi batu gajah balek utk bermalam di rumah makngah..sbb ramai ade...

dan pada malam ini juga la...segala ketidak sedap hatian aku terjawab...........

thx syg u alwayz being out there for me.wheneva i need u.without fail.sometimes macam xlogik je timing2 sye perlukan awak, but u still there.thanx thanx T_T

Firman Allah s.w.t:

‘Allah tidak memberati seseorang melainkan apa Yang terdaya olehnya. ia mendapat pahala kebaikan Yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan Yang diusahakannya…’ (Al-Baqarah:286)

aku redha,pasrah dan bersyukur......mungkin ade hikmah disebalik kejadian ini........

dan kerana ini lah..punca aku agak beremosi...dan biarlah hanya diri ku yang tahu apa sebenarnya yang terjadi.....

No comments: