Friday, March 27, 2009

ada apa dengan emo? part 1

aku benci miscom..ataw nama panjangyer miscommunication..

semalam..aku ditugaskan untuk mengambil pulang adik2 ku dari tuition..fine la..xkesah p0n..tepat jam 9.55 pm aku p0n melangkah keluar dari rumah ingat nk warmup2 dulu kete yang lama terbiar kat bawah pokok tue..sian la kat kete tue..aku jek yang rajen guna beliaw...
pastue terleka la plak..dok cari2 siaran radio..adjuz2 lampu,kerusi..smua2..maka tgk jam..da 10.02pm..maka apa lagi..aku p0n memecut laju...g kearah rumah tuition yang pertama..sampai2 aku dok je la kat luar..aik..xleyh jadi da 5 minit xkeluar2 gakk..lalu aku p0n turun..rupenya adek aku xpasan aku dah tggu kat luar..key.settle...

ade adek seorang lagi..so..aku p0n memecut lagi ke rumah tuition yang kedua..ye la..da la da lambat nie..xkn nak bawak sopan2 kot kan..hak2 ...

camnie la kot..cara aku memecut...sampai kena2 hon..rase cam femes jek ble kne hon nie kan..hak2


sampai2 jek..aku berasa hairan..nape rumah tuition da gelap..(dia praktis2 earth hour ke??xkn k0t kan..)..hak2..setelah berasa hairan tue,aku p0n tep0n la mak aku..confirmkan..nie ke tempat tuition tue...setelah diconfirmkan..mmg btol la..aku menjadi semakin hairan...xnmpak lgsg kelibat spe2..dak2 laen ke kan..maka..aku p0n tepon bapak aku plak..bapa aku cakap..yerr...rumah cikgu azam..so..memang betul la..apa lagi..ak p0n turun..memberanikan diri memberi salam ke arah rumah cikgu2 bujang lewat2 malam nie..hak2..tiba-tiba..cikgu azam menjengah.dan memberitahu semua budak dah pulang..aik..mana plak gie adek aku nieyh..aku da pelik..xpe la..aku gi antar adek aku yang dah tido2 dalam kete nie balek rumah dulu..sementara nk carik budak sorg lagi nie..

sampai je kat rumah..check2...mmg sah xde..apa lagi..mak aku p0n da start panic..yela da nk dkat pkol 11 kot..ttbe nampak la kelibat adek aku pulang..aku cam marah2 die..yela..bukan senang aku nk gi amek tuition nie..xreti tunggu ke..macam2 lagi la aku marah.....dia kata bapak aku yang suruh dia gi sekolah..bapak aku nk ajak dia makan2...sbb ade meting pibg..apa lagi..da la da geram2 td..maken geram la..td beriya2 soh aku amek diorg kat tempat tuition..maka..aku p0n racing2 lagi...and terbeli la barang boikot....

jangan beli selalu key...
sekali..sekala xpe k0t..huhu...


dan oleyh kerana aku bungkus mcd tue..maka..sampai jek rumah..kami makan berjemaah anak beranak...
akher kata... air yang dicincang tak akan putus...sebab pe..td kan aku cam geram2 kat bpak aku miscom2 nie kann..bapak aku p0n marah2..sbb die kne marah..tp end up..kami share makan mcd sme2..walap0n mula2 nampak mcd tue bapak aku cam marah..haha...

2 comments:

sya-shan said...

ahah.. klaka la dyla..
btw, lgu vitamin c berkumandang tatkala ku membuka page mu ini..
patutlah nk sgt lagu ni..
huhuhu

sya-shan said...

ah~ bebunyik lgu vitamin c ko.. berbalah dgn lgu winamp ku~
huhu...
btw, thanks dila...
tanpa kau, takkan berjaya gath ni..
wuweeeee~~~
go dila go..